Η Aston Martin και η Honda ήρθαν ένα βήμα πιο κοντά στη συνεργασία τους για το 2026, για την προμήθεια των νέων μονάδων ισχύος της Honda στα μονοθέσια της Aston Martin F1.
Η Honda αναζητά, τους τελευταίους μήνες, την ομάδα στην οποία θα παρέχει κινητήρες το 2026, μετά την επίσημη ανακοίνωση της Red Bull Racing τον περασμένο Φεβρουάριο ότι από εκείνη τη χρονιά θα χρησιμοποιεί κινητήρες που θα κατασκευάζει η ίδια σε τεχνική συνεργασία με τη Ford.
Οι Ιάπωνες, θυμίζουμε, αποχώρησαν επίσημα από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, γεγονός που ώθησε τη Red Bull στην απόφαση να κατασκευάσει δικό της εργοστάσιο κινητήρων στο Μίλτον Κινς (ακριβώς δίπλα στο εργοστάσιο των σασί).
Ωστόσο, συμφώνησαν στην πορεία να εξακολουθούν να κατασκευάζουν τις μονάδες ισχύος της πρωταθλήτριας μέχρι το τέλος του 2025, και μάλιστα το Φθινόπωρο του 2022 -μετά το ναυάγιο της Red Bull με την Porsche- η Honda διεύρυνε την εμπλοκή της τοποθετώντας και πάλι το όνομά της πάνω στα μονοθέσια της RBR (και της Alpha Tauri).
Στο μεταξύ, η αυστριακή εταιρεία απέρριψε την πρόταση συνεργασίας που της έκανε η Porsche για το 2026, καθώς οι Γερμανοί επιθυμούσαν ισόποσο μερίδιο και έλεγχο της ομάδας. Έτσι, εντέλει η Red Bull επέλεξε την Ford η οποία ενδιαφερόταν να προσφέρει μόνο την τεχνική της συμβολή και τη χορηγία της – ακριβώς ό,τι επιθυμούσαν οι Αυστριακοί.
Νωρίτερα, η Red Bull και η Honda εξέτασαν το ενδεχόμενο συνεργασίας και από το 2026, όταν θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί των κινητήρων, αλλά δεν ήταν εφικτό να συνυπάρξουν και να αλληλεπιδρούν δύο εργοστάσια κινητήρων – ένα στο Μίλτον Κινς κι ένα στο Τόκιο.
Έκτοτε, οι Ιάπωνες βρισκόταν σε αναζήτηση νέας ομάδας για να παρέχουν τους κινητήρες τους. Οι μνηστήρες ήταν τέσσερις, αλλά πολύ σύντομα οι McLaren, Haas και Williams βγήκαν από το κάρδο, και έγινε γνωστό ότι η Honda ενδιαφέρεται να συνεργαστεί μόνο με την Aston Martin.
Η διοίκηση της Honda στο Τόκιο δεν έχει αποφασίσει οριστικά ακόμα αν θα παραμείνει στη F1 το 2026. Ωστόσο, καταχώρησε στη FIA την αίτησή της να συμπεριληφθεί στους κατασκευαστές κινητήρων του 2026 (αίτηση που δεν είναι δεσμευτική), ενώ έγινε και γνωστό ότι έχει θεσπίσει και χρηματοδοτεί μια ομάδα μηχανολόγων στο Τόκιο που εργάζεται στο σχεδιασμό της μονάδας ισχύος για τη χρονιά εκείνη.
Τώρα, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η Honda έχει αποφασίσει -και σύντομα πρόκειται να επικυρώσει- να εμπλακεί επίσημα και εργοστασιακά το 2026, και εκτιμάται ότι η ομάδα με την οποία θα συνεργαστεί θα είναι η Aston Martin.
Η ομάδα του Σίλβερστοουν, η μεγάλη έκπληξη της φετινής χρονιάς, χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος, κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα εξαρτήματα της Mercedes, αλλά πρόσφατα ο τεχνικός της διευθυντής Νταν Φάλοους άφησε να εννοηθεί ότι χρειάζεται η εργοστασιακή υποστήριξη για να κάνει πρωταθλητισμό. Η AMR μάλιστα εξέτασε το ενδεχόμενο να κατασκευάζει κι εκείνη μόνη της τους κινητήρες της, αλλά όταν διαπίστωσε το κόστος το απέρριψε – και η Honda ήταν η μόνη διαθέσιμη επιλογή της.
Για τη Honda, όπως και για την Audi και τη Ford που μπαίνουν εργοστασιακά στο σπορ, ίσως και για την Cadillac που ενδέχεται να ακολουθήσει το 2027, το δέλεαρ των νέων κανονισμών κινητήρων του 2026 είναι μεγάλο. Παρότι θα καταργηθεί ένας εν των δύο ηλεκτροκινητήρων (ο MGU-H), η ισχύς των μονοθεσίων θα προκύπτει σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από τον ηλεκτρισμό -και από τον ενισχυμένο έτερο ηλεκτροκινητήρα MGU-K- και λιγότερο από το καύσιμο του θερμικού κινητήρα V6 Turbo.
Έτσι, στους κανονισμούς αυτούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν τη F1 να ευθυγραμμίζεται με τις τεχνικές κατευθύνσεις που ακολουθεί η παγκόσμια αυτοκίνηση, με ευεργετικά αποτελέσματα για αυτές όχι μόνο για την εξέλιξη των τεχνολογιών αυτών μέσω της Formula 1 αλλά και για το marketing. Πέραν της Honda και των νέων Audi και Ford, οι άλλοι κατασκευαστές του 2026 είναι οι παραδοσιακοί του σπορ: Ferrari, Mercedes και Renault (Alpine).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Honda έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με την ομάδα του Σίλβερστοουν, που σήμερα γιγαντώνεται υπό το όνομα της Aston Martin. Η ίδια ομάδα στο παρελθόν ονομαζόταν Jordan και χρησιμοποιούσε τους ιαπωνικούς κινητήρες το 1998-’99 και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000.
Βεβαίως, για τη συμφωνία Aston Martin-Honda παραμένει το ερωτηματικό για την ύπαρξη του Φερνάντο Αλόνσο στην ομάδα. Ο Ισπανός άσκησε δημοσίως ιδιαίτερα χλευαστική κριτική στη Honda για τους κινητήρες που παρείχε στη McLaren, στο δεύτερο πέρασμά του Αλόνσο από την αγγλική ομάδα το 2015′-17. Δεν θα ήταν, λοιπόν, καθόλου παράλογο για τους Ιάπωνες να αντικρύζουν τώρα τον Ισπανό ως persona non grata.
ΠΗΓΗ: sport24.gr