Τα σιρκουί του Μπακού και του Μαϊάμι που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1 ταιριάζουν σαν γάντι στη Red Bull RB19, αλλά το ίδιο ισχύει για την Aston Martin AMR23 στους στενούς δρόμους του Μονακό.
Η Αston Martin, η μεγάλη έκπληξη του 2023 στα τρία GP μέχρι στιγμής, είναι ένα μονοθέσιο που παράγει ίσως την υψηλότερη άντωση από κάθε άλλο της φετινής Formula 1. Αυτό την κάνει εξαιρετικά γρήγορη στις μέσες και αργές στροφές, όπως αυτές που συνθέτουν το σιρκουί του Μονακό – ταχύτερη ακόμα και από τη Red Bull RB19.
Όμως, σε αντίθεση με τη RB19, η πανίσχυρη αυτή άντωση έρχεται εις βάρος της αεροδυναμικής αντίστασης. Που σημαίνει ότι το πράσινο μονοθέσιο του Σίλβερστοουν χάνει πολύ έδαφος -τόσο από τη Red Bull, όσο και από τη Mercedes- στις γρήγορες στροφές και στις ευθείες.
Κατά συνέπεια, σε γρήγορες πίστες -όπως ήταν κατά κύριο λόγο της Μελβούρνης- ο Φερνάντο Αλόνσο δεν έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει με αξιώσεις μια θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, εμπρός από τις Mercedes και ίσως και τις Ferrari.
Για την ακρίβεια, στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης μέχρι στιγμής η Ferrari έχει δείξει να είναι η πλησιέστερη ομάδα στη Red Bull, με υστέρηση 0.328” ανά γύρο, ακολουθεί η Mercedes με 0.487”, και η Aston Martin είναι μόλις τέταρτη με υστέρηση μισού
Στο Μπαχρέιν ο Ισπανός το αντιστάθμισε κερδίζοντας τις Mercedes χάρη στην ανωτερότητα διαχείρισης των ελαστικών που έχει η AMR23 σε σχέση με τη W14. Όμως, στην ήπια άσφαλτο του Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, αυτό δεν ήταν ένα πλεονέκτημα που θα μπορούσε να είχε ο Αλόνσο.
Εκκινώντας πίσω από τις Mercedes, αναγκάστηκε να παραμείνει πίσω από αυτές σε όλο τον αγώνα, και μετά την εγκατάλειψη του Τζορτζ Ράσελ δεν είχε την ταχύτητα στις ευθείες για να περάσει τον Λιούις Χάμιλτον – ούτε καν για να μπει στη ζώνη DRS της Mercedes, παρότι ο 41χρονος το προσπάθησε πολλαπλά.
“Υστερούμε στις μεγάλες ευθείες, αυτό δεν είναι μυστικό. Το αναγνωρίζουμε και πρέπει να δουλέψουμε πολύ πάνω σε αυτό» τόνισε ο διευθυντής της ομάδας, Μάικ Κρακ. «Αλλά σε πίστες όπου αυτό δεν έχει τόση σημασία, μπορούμε να είμαστε πιο αισιόδοξοι. Πιστεύω ότι υπάρχουν κάποιες πίστες στις οποίες ο συνδυασμός αυτού του οδηγού και αυτού του μονοθεσίου μπορεί να είναι ακόμα πιο μαγικός. Θα το προσπαθήσουμε στο Μονακό”, πρόσθεσε ο Κρακ.
Και συμπλήρωσε: “Πρέπει να είμαστε γρήγοροι, να τερματίζουμε, να αποφεύγουμε τα λάθη και μετά θα δούμε το αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο είναι καλό. Ήμασταν ανταγωνιστικοί στους τρεις πρώτους αγώνες, οπότε νομίζω ότι μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε αυτό”.
“Τώρα μπαίνουμε σε έναν αγώνα εξέλιξης με τις άλλες ομάδες και θα είναι δύσκολο να μείνουμε στο ρυθμό των μεγάλων παικτών. Δεν μαχόμαστε με μικρές ομάδες – μαχόμαστε πολύ μεγάλες ομάδες, πολύ έμπειρες, με σπουδαίες υποδομές. Αλλά θα παλέψουμε”.
Όπως αποκάλυψε ο Κρακ, η Aston Martin θα φέρει πολλές επιμέρους αναβαθμίσεις της AMR23 σε τέσσερις αγώνες μέχρι το καλοκαίρι, αντί για ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης. “Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις θα έρθουν αργότερα. Θα έχουμε νέα εξαρτήματα στο Μπακού, στην Ίμολα, στο Μόντρεαλ και επίσης στο Σίλβερστοουν. Αλλά θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νέο εξάρτημα αμέσως μόλις είναι έτοιμο, αντί να περιμένουμε να τα βάζουμε σε μεγάλα πακέτα [αναβάθμισης]. Αυτή η προσέγγιση δούλεψε καλά για εμάς πέρσι με την AMR22”, εξήγησε.
Ο γεννημένος στο Λουξεμβούργο διευθυντής της Aston Martin F1 κατέληξε: “Είμαστε μια σχετικά νεαρή ομάδα, αλλά με πολλή εμπειρία και γνωρίζουμε πως όσα πετύχαμε είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. Δεν χρειάζεται να υπενθυμίζω στους πάντες ότι πρέπει να μένουμε προσγειωμένοι. Προσπαθούμε ακόμα να διαγνώσουμε τις δυνάμεις, τις αδυναμίες μας, πού πρέπει να βελτιωθούμε, και πού πρέπει να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας”.
“Τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν λίγο στους επόμενους αγώνες, που όλοι θα αξιοποιούν στο μέγιστο ό,τι έχουν. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό, κι αν χάσουμε μία ή δύο θέσεις δεν σημαίνει ότι θα έχουμε κάνει κακή δουλειά. Δεν θα ανεβαίνουμε πάντα στο βάθρο, και δεν θέλω να δω στην ομάδα μας απογοήτευση από την τέταρτη, πέμπτη ή έκτη θέση”.
“Δεν πρέπει να παρασυρθούμε. Κάναμε πολύ δρόμο σε μικρό χρονικό διάστημα και αυτό δείχνει πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα. Αν έχουμε υπερβολικές προσδοκίες ή χάσουμε για λίγο τη συγκέντρωσή μας, τότε δεν θα βελτιωθούμε. Και στη F1 αν δεν βελτιώνεσαι, πηγαίνεις προς τα πίσω”, κατέληξε ο Κρακ.
ΠΗΓΗ: sport24.gr