Παρότι ο Σαρλ Λεκλέρ κατέληξε στον τσιμεντένιο τοίχο της στροφής 3 στο Μπακού, κανείς δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον πρώτο χρόνο που είχε σημειώσει λίγο νωρίτερα, εξασφαλίζοντας την πολ ποζίσιον για τον απογευματινό αγώνα Sprint του GP στο Αζερμπαϊτζάν.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 διεξήχθησαν αυτό το τριήμερο στο πλαίσιο του GP του Αζερμπαϊτζάν, 4ου φετινού γύρου του πρωταθλήματος, δύο δοκιμές κατάταξης. Μετά τις χθεσινές που ο Λεκλέρ κατέκτησε την πολ ποζίσιον για το κυρίως GP της Κυριακής (30/4), τώρα ο Μονεγάσκος κατέκτησε την πρώτη θέση της εκκίνησης και για τον αγώνα Sprint που θα διεξαχθεί σήμερα (29/4, 16:30).
Οι σημερινές δοκιμές κατάταξης για τον αγώνα Sprint, που έχουν την ονομασία Sprint Shootout, περιλάμβαναν τις ίδιες τρεις περιόδους με τις κανονικές, με τη διαφορά ότι αυτές είχαν μικρότερη διάρκεια (12-10-8 λεπτών αντίστοιχα) και οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι στις δυο πρώτες να χρησιμοποιήσουν τη μέση γόμα και στην τρίτη τη μαλακή.
Και στις τρεις περιόδους όλοι οι οδηγοί ενεπλάκησαν σε μια μάχη διαρκείας, καθώς δεν υπήρχε χρόνος να μπουν στα πιτς για να τοποθετήσουν νέα ελαστικά. Αυτό σήμαινε ότι σε όλη τη διάρκεια της κάθε περιόδου βρίσκονταν διαρκώς στην πίστα, και οι χρόνοι έπεφταν διαδοχικά καθώς μειωνόταν το φορτίο καυσίμου και ανέβαιναν τα ελαστικά στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας.
Στην τρίτη και τελευταία περίοδο οι οδηγοί είχαν χρόνο για μόνο δύο γρήγορους γύρους. Στον πρώτο εξ αυτών ο Λεκλέρ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με διαφορά 0,18” από τον Σέρτζιο Πέρεζ και 0,44” από τον Μαξ Φερστάπεν, με τις δύο Red Bull RB19.
Ωστόσο, στη δεύτερη προσπάθεια ο Λεκλέρ έχασε τον έλεγχο της Ferrari SF-23 και προσέκρουσσε στον εξωτερικό τοίχο της στροφής 3, διαλύοντας την εμπρός πτέρυγα του cavallino. Οι οδηγοί που βρίσκονταν πίσω του έχασαν την ευκαιρία να βελτιώσουν το χρόνο τους, χάρη στις κίτρινες σημαίες στο σημείο – και μεταξύ τους βρισκόταν και ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari.
Ωστόσο, οι Πέρεζ και Φερστάπεν βρίσκονταν μπροστά από τον Λεκλέρ και κατάφεραν να ολοκληρώσουν το δεύτερο γρήγορο γύρο τους – και παρότι βελτίωσαν λίγο τους χρόνους τους, δεν κατάφεραν να κινηθούν ταχύτερα από τον πρώτο γρήγορο γύρο του Λεκλέρ. Έτσι, ο Μονεγάσκος έμεινε με την πολ ποζίσιον, ενάμισι δέκατο εμπρός από τον Πέρεζ και με 3 δέκατα από τον Φερστάπεν.
Δίπλα στον Ολλανδό στη δεύυτερη σειρά εκκίνησης του απογευματινού αγώνα Sprint θα παραταχθεί ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, που πλησίασε τον Φερστάπεν στα δυόμισι δέκατα και ήταν οριακά ταχύτερος του Σάινθ – στον οποίο στο τέλος ο Λεκλέρ απολογήθηκε για το γεγονός ότι χάλασε το δεύτερο γύρο του Ισπανού λόγω του ατυχήματός του.
Ο Λιούις Χάμιλτον θα παρατάξει την έτερη Mercedes δίπλα στον Σάινθ, ενώ στην τέταρτη σειρά ο εξαιρετικός ¨Αλεξ Άλμπον έφερε τη Williams εμπρός από την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο, καθώς ήταν εκ των πρωτέρων γνωστό ότι η AMR23 του Ισπανού δεν θα ήταν και τόσο ανταγωνιστική στο Μπακού λόγω της μεγάλης της υστέρησης τελικής ταχύτητας στις μεγάλες ευθείες του σιρκουί της αζέρικης πρωτεύουσας.
Στη δεύτερη περίοδο (SQ2) ο Φερστάπεν ήταν και πάλι οριακά ταχύτερος του Λεκλέρ, με 83 χιλιοστά του δευτερολέπτου, με μισό δευτερόλεπτο από τους Σάινθ, Πέρεζ και Αλόνσο (ο οποίος εκμεταλλεύτηκε το κενό αέρος που του προσέφερε ο ομόλογός του στην Aston Martin, Λανς Στρολ) και σχεδόν επτά δέκατα από τις Mercedes των Χάμιλτον, Ράσελ. Από την πρώτη δεκάδα αποκλείστηκαν οι Πιάστρι, Χούλκενμπεργκ, Οκόν, Μάγκνουσεν, καθώς και ο Λόγκαν Σάρτζεαντ που δεν συμμετείχε λόγω ατυχήματος που είχε στο SQ1 (β. παρακάτω).
Στην πρώτη αυτή περίοδο (SQ1) οι Λεκλέρ και Φερστάπεν εναλλάχθηκαν στην κορυφή, αλλά στο τέλος ήταν ο Μονεγάσκος που βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων με διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Ολλανδό – με το ταχύτερο πέρασμα και από τα τρία τμήματα της πίστας. Πίσω τους, ο Χάμιλτον και ο Σάινθ ήταν στα περίπου 8 δέκατα, και οι Ράσελ, Αλόνσο στο δευτερόλεπτο.
Ωστόσο, ο τελευταίος γύρων των περισσότερων οδηγών χάλασε λόγω ατυχήματος του Λόγκαν Σάρτζεαντ. Η προσοχή του Αμερικανού αποσπάστηκε από τις δύο Ferrari που βρίσκονταν μαζί στη στροφή 3 και προσέκρουσε στον τοίχο της εξόδου της στροφής, διαλύσοντας την πίσω ανάρτηση και πτέρυγα της Williams.
Έτσι, βγήκαν οι κόκκινες σημαίες και το SQ1 διακόπηκε οριστικά 25 δευτερόλεπτα πριν το τέλος, αφήνοντας έξω από την πρώτη 15άδα του Γκουάνιου Τσόου και Βάλτερι Μπότας με τις δύο Alfa Romeo, τον Γιούκι Τσουνόντα και τον Νικ ντε Βρις με τις δύο Alpha Tauri και τον Πιέρ Γκασλί που είχε άλλο ένα άδοξο αποτέλεσμα σε ένα δύσκολο τριήμερο για τον Γάλλο και την Alpine.
ΠΗΓΗ: sport24.gr