Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής (και) στο GP Βρετανίας, φτάνοντας στην 6η διαδοχική νίκη σε οκτώ αγώνες φέτος στη Formula 1 και αφήνοντας πίσω του τους Λάντο Νόρις και Λιούις Χάμιλτον στο εντός έδρας αγώνα τους.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP Βρετανίας -την 6η του διαδοχική και όγδοη στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1– κυριαρχόντας και στο Σίλβερστοουν. Εντυπωσιακός ο Λάντο Νόρις στη δεύτερη θέση, στο βάθρο ανέβηκε και ο Λιούις Χάμιλτον.
Ο δις πρωταθλητής της F1 πρόσθεσε και το Σίλβερστοουν στις πίστες που έχει κερδίσει, κατακτώντας μαζί και την πρώτη νίκη της Red Bull Racing στη Βρετανία μετά από 11 χρόνια, κυριαρχώντας απόλυτα -αν και με μικρότερη διαφορά από ό,τι συνήθως- στο 10 φετινό αγώνα της Formula 1.
Ο Λάντο Νόρις κατάφερε να κρατήσει τη McLaren του στη δεύτερη θέση, αμυνόμενος προς το τέλος στις επιθέσεις του Λιούις Χάμιλτον που εκμεταλλεύτηκε το όχημα ασφαλείας στον 32ο γύρο -για την ακινητοποίηση της Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν στην πίστα- για να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Έτσι, ο Χάμιλτον στέρησε το πρώτο πόντιουμ στη F1 από τον Όσκαρ Πιάστρι, τον ρούκι της McLaren, ενώ το βάθρο έκλεισε ο Τζορτζ Ράσελ και ο Σέρτζιο Πέρεζ που ανέκαμψε σχετικά από την 15η θέση της εκκίνησης.
Πίσω από τον έβδομο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin και τον εντυπωσιακό Άλεξ Άλμπον της Williams, οι δύο Ferrari βρέθηκαν στην ουρά της πρώτης δεκάδας καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ ατύχησαν να κάνουν το πρώτο τους πιτ-στοπ πριν το όχημα ασφαλείας.
Η εξέλιξη του αγώνα στο Σίλβερστοουν
Στην εκκίνηση ο Νόρις κατάφερε να κλέψει την πρωτοπορία από τον Φερστάπεν στην πρώτη στροφή, υπό τις ποδοσφαιρικού τύπου ιαχές όλης της εξέδρας των 180 χιλιάδων θεατών του Σίλβερστοουν. Όμως, όταν άνοιξε το DRS στον 4ο γύρο, συνειδητοποίησε και ο ίδιος ότι δεν είχε απαντήσεις για τη Red Bull που τον καταδίωκε και σχεδόν συνέναισε και ο ίδιος ο Βρετανός στην άνοδο του Ολλανδού στην πρωτοπορία του αγώνα.
Για αρκετούς γύρους οι Νόρις και Πιάστρι έμεναν κοντά στον πρωταθλητή, με την εντολή στον Αυστραλό να μην επιτεθεί στον Βρετανό – ανοίγοντας παράλληλα διαφορά από τους Λεκλέρ και Ράσελ που ακολουθούσαν. Τότε υπήρξε μια μικρή ανησυχία των ομάδων για το ενδεχόμενο βροχής, που ποτέ όμως δεν ήρθε.
Ο Ράσελ ήταν ο μοναδικός της πρώτης δεκάδας εκείνη τη στιγμή που είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα -όλοι οι άλλοι είχαν τη μέση- και ο Βρετανός της Mercedes κρατούσε με άνεση την 5η θέση – που έγινε 4η όταν ο Λεκλέρ μπήκε πρώτος στα πιτς -για να βάλει τη σκληρή γόμα- ώστε να καλυφθεί από το undercut του Ράσελ.
Ο Φερστάπεν, στο μεταξύ, είχε αυξήσει στα 4” τη διαφορά του από τις McLaren όταν ο Πιάστρι έκανε το πιτ-στοπ του στον 29ο γύρο, λίγο μετά τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Αυτή θα αποδεικνυόταν ατυχής επιλογή για τον Αυστραλό και τον Ισπανό, καθώς τρεις γύρους αργότερα επεβλήθη καθεστώς οχήματος ασφαλείας για τη Haas του Μάγκνουσεν που έβγαζε καπνούς στην ευθεία Ουέλινγκτον.
Όσοι δεν είχαν κάνει το πιτ-στοπ τους μέχρι τότε εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη χρυσή ευκαιρία: οι Φερστάπεν και Νόρις δεν έχασαν τις δύο πρώτες θέσεις, αλλά αντίθετα η στάση του Πιάστρι τού κόστισε το πρώτο του βάθρο στη F1, από τον Λιούις Χάμιλτον. Αντίστοιχα, οι αλλαγές ελαστικών των Σάινθ και Λεκλέρ τους έριξαν ουραγούς στη δεκάδα, όταν οι άλλοι εκμεταλλεύτηκαν το όχημα ασφαλείας για το πιτ-στοπ τους.
Όταν το τελευταίο αποχώρησε από την πίστα, στον 39ο από τους 52 γύρους, οι Φερστάπεν και Χάμιλτον είχαν μαλακή γόμα και οι Νόρις, Πιάστρι σκληρή. Ο Ολλανδός απομακρύνθηκε και πάλι στον ορίζοντα, αλλά ο Χάμιλτον προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την καλύτερή του πρόσφυση για να περάσει τον Νόρις για τη δεύτερη θέση.
Όμως, ο νεαρός Βρετανός της McLaren αμύνθηκε περίτεχνα και πεισματικά στις επιθέσεις του Λιούις, εντέλει άφησε τον επτάκις πρωταθλητή με ταλαιπωρημένη μαλακή γόμα, βγήκε από το DRS της Mercedes κι έτσι κατέκτησε ένα θριαμβευτικό αποτέλεσμα για μια ομάδα που πριν έναν μήνα ήταν στους ουραγούς της εκκίνησης.
ΠΗΓΗ: sport24.gr